Klant en columnist maakt er de kachel mee aan 

Ziggo schenkt oprechte aandacht

Reclameboodschappen hoeven niet waar te zijn. Maar soms gaan ze de grens over van wat acceptabel is.

Gelezen: Persbericht Ziggo, Column Joost Steins Bischop

Bij de lancering van Ziggo, de samenvoeging van kabelaars Casema, @Home en Multikabel: “De relatie met onze klanten staat centraal bij Ziggo,” zegt Bernard Dijkhuizen, CEO van Ziggo.

Terstond overviel ons een diepe, diepe slaap. Bernard Dijkhuizen, de hoeder van de BV Nederland. Nog één keer dan, om het niet meer te vergeten: “De relatie met onze klanten staat centraal bij Ziggo.”

Ontwaakt vielen we in de reclamecampagne van Ziggo:

“Maar eerst ga ik naar je luisteren.
Om te ontdekken wie je bent.
Wat je ergert. Wat je inspireert.
En waar je naar verlangt.
Ik luister naar je. Altijd. En overal.
Laat je gewoon uitpraten.
En neem rustig de tijd voor je.
Want als ik je begrijp, weet ik precies wat
je wilt.”

Joost Steins Bisschop: “Ziggo wil luisteren. Altijd, en overal. Dat is aardig. Maar stel nu dat een man na tien jaar huwelijk tegen zijn vrouw zegt: “Ik wil naar je luisteren. Om te ontdekken wie je bent. Waar je naar verlangt”.

In dat huwelijk is iets grondig mis. En toch is dat het kenmerk van de Ziggo-klanten: 3,2 miljoen huishoudens zijn al jarenlang klant van Ziggo. Dan komt nu dat Ziggo-mannetje met zijn fototoestel om zijn nek en zijn geruite broek mij vertellen dat hij graag wil ontdekken wie ik ben. Was hij doof, de laatste vijftien jaar?

Waar was hij toen mijn modem vorige week door de bliksem werd getroffen en ik na eindeloos wachten te horen kreeg dat het vijf werkdagen zou duren voordat ik opnieuw het internet op kon? Waar was hij toen mijn tv-signaal wegviel? Kon ik hem bellen? Nee, dat was knap ingewikkeld. Als je wilt weten wat me ergert, beste Ziggo, is dát het antwoord. Dat je er niet was toen je er moest zijn”¦

En er is iets anders. De gevoelscampagne voor het nieuwe merk”¦wordt door de abonnees zelf betaald. In de maand mei krijgen we namelijk een factuur met het dubbele bedrag voor de abonnementskosten. We moeten voortaan één maand vooruit betalen, in plaats van het gebruikelijke achteraf.

‘En ik neem rustig de tijd voor je. Want als ik je begrijp weet ik precies wat je wilt.’ Ja, logisch. Want alle klanten die bij Ziggo blijven wordt domweg een maand abonnementsgeld uit de zak geklopt”¦

Niemand vroeg om Ziggo, de ongenode gast die de herberg binnen stapt en joviaal brult: ‘Ik krijg een rondje, van iedereen.’ Opzouten dus.”

  • Reacties

  • hemelsblauw | 26/05/08 om 18:21

    Dit was geen afgesproken werk (met Leugens.nl), d.w.z. ik heb het onderwerp beslist niet aangedragen. Uit de files van hemelsblauw van j.l. donderdag, een mailtje aan een regionaal dagblad:
    dag redactie,
    Ik zie met lede ogen nu al een aantal dagen achtereen de flinke, opvallende advertenties her en der in de krant verschijnen (meerdere per editie) die ondertekend worden door ene “Ziggo”.
    Waar het over gaat, waar het om gaat, wat de bedoeling is: Joost mag het weten. Dat blijkt volstrekt niet uit de teksten.
    Als Casema-abonnee hier in *** voor TV signaal en inmiddels ook al jarenlang internet, ontving ik echter circa een week geleden een brief van Casema waarin die aankondigde gefuseerd te zijn met Multikabel en onder de naam Ziggo verder door het bedrijfsleven te zullen gaan.
    Ik heb me mateloos gestoord een paar weken geleden aan Claudia Zuiderwijk’s “striptease-act” (ik chargeer nu expres) met de Raad van Bestuur van de ziekenhuizen in Hilversum en Blaricum: een “promotie” actie i.h.k.v. personeelswerving voor de ziekenhuizen (“In bed met de Raad van Bestuur”).
    Ik stoor me nu mateloos aan een communicatie-provider (TV, radio, telefoon, internet) die een fortuin lijkt uit te geven aan een advertentiecampagne waar geen kop of staart aan zit en die helemaal nergens – voor de lezer – te relateren is aan de nieuwe fusie “Ziggo”. Dat belooft wat, als Casema en Multikabel tegenwoordig geí«xploiteerd worden door een stelletje malloten die de geldpest hebben met het geld dat ze ontvangen van hun abonnees!
    blanco regel
    Je moet het ongetwijfeld allemaal met een kunst-oog bekijken, en dan zal de Ziggo campagne in sommige kringen misschien hogelijk gewaardeerd worden als nonsens maar bewonderenswaardig “creatief”. Ik stel voor dat we zo’n kunst-oog dan eerst allemaal maar eens gaan ophalen in Ziekenhuis Hilversum danwel Ziekenhuis Gooi Noord…. :-(
    blanco regel
    Met groet,
    . . . .
    Ik heb de links in Olsthoorn’s artikel hier nog niet aangeklikt, maar de conclusie lijkt me evident: ik mag die Joost Steins Bisschop wel…

  • hemelsblauw | 28/05/08 om 17:53

    Dan bof je toch als je hun email diezelfde dag nog leest, en direct begrijpt wat je technisch doen moet…
    Klojo’s.
    Geachte heer/mevrouw hemelsblauw,
    Vanaf vandaag logt u op alle Internetdiensten van Ziggo in met uw volledige e-mailadres. Pas de instellingen van uw gebruikersnaam als het kan vandaag nog aan. Dat voorkomt dat u straks uw e-mail niet meer kunt lezen en versturen. Hieronder leest u welke instellingen u daarvoor aanpast.
    Volgt een lange, technische verhandeling over Outlook en Outlook Express, je eventuele website, je webmail en nog meer…
    Weet iemand een goed alternatief voor “Ziggo” als je bij voorkeur blijft kabelen (kabelinternetten) en niet via een telefoonlijn?
    ’t Is overigens de allereerste email van (Casema) Ziggo die mij bereikt. Mensen die de malle reclame enveloppe van ene “Ziggo” van 2 weken geleden direct bij het oud papier hebben gegooid, zullen vandaag wel verbaasd staan. Als ze vandaag hun ex-Casema emailaccount í¼berhaupt openen. En dan het mailtje van afzender Ziggo met als titel Belangrijke mededeling: inloggen met uw e-mailadres niet direct als “spam” hebben weggegooid. Dat zou immers ook heel logisch zijn.

  • BRNRD | 13/06/08 om 09:55

    Casema/Ziggo

    Over de recente wijziging van de EMail instellingen.

    Probeer eens een bruikbare handleiding te vinden voor een leek aangaande de instellingen van het account in b.v. OE of Outlook. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd en nergens is een direkte link te vinden naar een voorbeeld pagina met duidelijke instructies.

    Mensen worden alweer op kosten gejaagd omdat ze niet overweg kunnen met die instellingen. Op gebied van radio en tv is dat al vaker voorgekomen en de monteurs moeten toch ook hun boterham verdienen?

    Wel bakken met reclame natuurlijk en bla bla om het door de strot te wurmen. Immers het voorheen hoogst klantonvriendelijke bedrijf Casema, heet nu Ziggo. Aan het beleid is niets verbeterd, maar de kartelterreur van deze mediamagnaten duurt voort. Ingedekt door een cordon sanitair van antwoordapparaten en onwillige telefonisten die zijn geí¯nstrueerd niemand door te verbinden, of onbruikbare helpdesks die hopeloos onbereikbaar zijn of minstens een vermogen kosten aan wachttijden.

    Je verdient echt geld aan een legertje antwoorapparaten. Hou mensen minstens een kwartier aan de lijn met eindeloze menu’s, ongewenste aanbiedingen, nummertjes kiezen en tot slot altijd bezette medewerkers die met eelt op hun hielen of ellebogen aan het buro hangen.
    Ergerlijk!

    Ze verdienen de eikelprijs in het Guinness Book of Records.

  • Meinco | 05/10/08 om 19:00

    Enschede, 1 oktober 2008
    Geachte mevrouw/meneer,
    Op dinsdagavond 19-08-08 kwamen wij om 23.00 uur thuis en zagen we dat er gebeld was op de knipperende telefoon.
    Er stond een lang nummer en wij dachten dat het de familie ui Canada was en hebben terug gebeld. Op moment van verbinding hoorde ik een Arabische muziek en heb onmiddellijk de verbinding verbroken.
    1 minuut daarna werden we weer gebeld, de telefoon ging 1 maal over en was er geen verbinding meer en stond het nummer weer in de berichtenmelder. 5 minuten later weer hetzelfde en van morgen (20-08-08) 07.30 uur weer hetzelfde.
    Ons vermoeden is dat er op deze manier op onze kosten wordt gebeld. Ik heb onmiddellijk Ziggo gebeld en werd door verbonden met de technische dienst. Ik heb het bovenstaande uitgelegd en gevraagd op ze mijn telefoon tijdelijk willen blokkeren op uit te zoeken wat er aan de hand is.
    Ik kreeg als antwoord dat ik eerst aangifte bij de politie moet doen en deze zullen dan met Ziggo contact opnemen met het verzoek mijn nummer te blokkeren. Bij de politie is hier niets van bekend en hebben zij voor mij met Ziggo gebeld. De dienstdoende politiefunctionaris kreeg te horen van Ziggo dat ik via de mail maar een klacht moet indienen.
    Ik heb v.a. 08.10 uur de mijn modem voor telefoon en internet van het lichtnet ontkoppeld en ben dus niet meer bereikbaar tot dat ik van u vernomen heb wat er aan de hand is, tot dan zijn we bereikbaar op de mobiel. 06 – 22943007 en haal 1 per dag de mail binnen en koppel het modem dan weer af.
    1. Ik wil u verzoeken te willen nagaan of sinds dinsdag 19-08-08 v.a. 23.00 uur er op mijn kosten is gebeld en of er gesprekken naar buitenland of zeer lange en/of andere expliciete gesprekken hebben plaats gevonden.
    2. Zo ja, verzoek ik u het hieronder gewraakte nummer te willen blokkeren.
    0096 4750 4792 928

    Mocht dit niet lukken dan verzoek ik u ons nummer te willen blokkeren 053-4765280 en desnoods dit nummer op te heffen en ons een nieuw nummer toe te wijzen. Ik weet niet wat er bij u technisch mogelijk is natuurlijk.

    Met vriendelijke groet,

    GEEN REACTIE VAN ZIGGO GEHAD

    Geachte mevrouw/meneer,
    De bovenstaande melding heb ik 20 aug. j.l. aan u doorgegeven. Tot op heden is er nog niets met deze melding gedaan, het betreft mogelijk misbruik van mijn telefoonnummer waardoor er door een ander gebeld kan worden op mijn kosten. Ik heb reeds 5 keer 0900-1884 gebeld en alle medewerkers vertellen mijn wat anders, eerdere aanvullende vermeldingen zijn niet door de behandelaars vermeld in het systeem. We krijgen zo langzamerhand het gevoel afgescheept te worden en men niets onderneemt.
    20-8-2008 8:00:50 9001884 Informatie piek 0:02:15 0,09
    20-8-2008 8:03:33 9001884 Informatie piek 0:05:16 0,15
    22-8-2008 15:41:51 9001884 Informatie piek 0:12:28 0,29
    27-8-2008 13:53:12 9001884 Informatie piek 0:06:27 0,17
    29-8-2008 11:00:11 9001884 Informatie piek 0:10:13 0,25

    We hebben het modem van de stroom verwijderd v.a. 20 aug. 2008 om 08.30 uur omdat we niet zeker weten of er door middel van de in mijn brief vermelde telefoonnummer op mijn kosten kan worden gebeld. Iedere dag zetten we even het modem aan om de mail binnen te halen en snel even te bellen.
    Ook hebben wij 2 contactformulieren ingezonden waar vervolgens geen response opkomt.
    Mijn laatste contact was 01-09-08 om 16.00 uur met 0900-1884. De persoon in kwestie had te weinig gegevens en heb deze voor de 5e keer weer doorgegeven. Vindt u het gek dat we er geen vertrouwen meer in hebben.
    Wij hopen deze week toch te mogen vernemen of er misbruik van mijn telefoonnummer is gemaakt en willen zo snel mogelijk de factuur inzien omdat we vrezen voor een torenhoge rekening terwijl we gemiddeld voor 50 euro aan telefonie en internet betalen per maand.
    We overwegen uit angst voor het bovenstaande ons complete home Abonnement te beí«indigen.
    Wij hopen op deze mail een ontvangstbevestiging te krijgen en een spoedig mogelijk antwoord
    NB. De laatste medewerker garandeerde mij dat er geen misbruik van mijn nummer gemaakt kan worden en dat ik rustig het modem weer permanet aan kan zetten. Vanaf 01-09-08, 15.30 uur het modem weer permanent ongeschakeld op zijn advies.
    2 SEPT 2008, 13.00 UUR WEER GEBELD DOOR 0096 4750 4792 928
    3 SEPT 2008, 18.15 UUR WEER GEBELD DOOR 0096 4750 4792 928
    4 SEPT 2008, 11.15 UUR WEER GEBELD DOOR 0096 4750 4792 928

    Vanaf 20 augustus heeft Ziggo dus niets ondernomen of gereageerd.

    5 september weer gebeld en kreeg Timo Visser aan de telefoon, deze deelde mij mee dat al zijn collega’s niets met de meldingen gedaan hebben omdat er maar drie tijden waren vermeld van stalking. Dit is door alle betrokkenen ook niet aan mij verteld. Timo heeft er 2 tijden bij gezet en doorgestuurd naar de Technische dienst. Een uur na dat hij het verstuurd had is mijn telefoon zonder enige vooraankondiging geblokkeerd cq afgesloten.
    We dachten, nou er wordt nu eindelijk wat aan gedaan maar 5 werkdagen later kwam er geen response en ben ik 10 sept. 08 weer gaan bellen. Wederom een andere medewerker, weer het hele verhaal vertellen en werd afgescheept met de mededeling dat het in behandeling was en maar rustig moest afwachten.
    Mijn gevoel zei me al dat dit een gebed zonder eind zou worden en heb ik 11 sept. 08 gebeld naar Ziggo voor een nieuw telefoonnummer, dit was akkoord, 850 71 68 en zou binnen 3 werkdagen geactiveerd worden in Amsterdam.
    17 sept. 08 weer gebeld, de planner van de technische dienst vertelde dat er een medewerker in een buitencentrale nog wat moest omzetten en dan zou het geregeld zijn. (vage opmerking)
    22 sept. 08 ’s morgens gebeld, NOG STEEDS GEEN TELEFOON, de medewerker belt met technische dienst en deelde mij later mee dat ik binnen 48 uur gebeld zou worden op 06-22943007 en te horen zou krijgen wat er gaat gebeuren. 24 sept. 08 16.30 uur weer gebeld, “ZE GAAN U VOOR VANAVOND 20.00 UUR BELLEN”
    Vandaag 25 september 10.15 uur, nog steeds niets te horen gekregen en NOG STEEDS GEEN TELEFOON.
    LEUGENS, SMOEZEN, UITVLUCHTEN.
    29 en 30 september weer gebeld en nog was er niets ondernomen, ook heb ik via het contactformulier op uw website 2 maal deze klacht verzonden doch GEEN REACTIE.
    Ik ga er alvast maar vanuit dat u ook met deze klacht, aangetekend verzonden overigens, ook niets zult doen, die illusie heb ik al niet meer en heb ook niet meer de verwachting dat ik voor de kerstdagen weer een aangesloten telefoonlijn van Ziggo zal hebben daarom”¦”¦.
    Ik wil mijn abonnementsgeld over de periode 5 sept 08 tot 1 dec 08 dat ik geblokkeerd ben en zal blijven gerestitueerd zien en heb vandaag 1 oktober 08 via de Ziggo website mijn telefonie opgezegd en overweeg, afhankelijk van uw reactie, mijn andere Ziggo producten ook te beí«indigen.
    ZIGGO klantenservice is één groot drama!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Waardeloos !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    NB: Door dit hele gebeuren ben ik behoorlijk op kosten gejaagd door gedwongen mobiel te bellen en buren en vrienden lastig te vallen met de vraag of ik even Ziggo mag bellen.
    HET IS NU 5 OKTOBER 2008 EN GEEN ACTIE EN REACTIE VAN ZIGGIO EN NOG STEEDS GEEN TELEFOON.

    Trek zelf uw conclusies

  • cbp | 09/10/08 om 21:53

    ZIGGO : Ziggo Is Goed Getraind in Oplichterij !

Reageer op dit artikel:

*
To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture. Click on the picture to hear an audio file of the word.
Anti-spam image

*
To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture. Click on the picture to hear an audio file of the word.
Anti-spam image

Uw e-mail adres wordt niet gepubliceerd en niet aan derden verstrekt.

Omgangsvormen