Albert Heijn en gezond eten
In de nieuwste Ster-commercial van Albert Heijn is het zoontje (Tommy) van het AH-echtpaar doorgegroeid naar de middelbare school. Hij neemt in zijn broodtrommeltje allerlei vegahapjes mee naar school en ontwikkelt zich als een ware evangelist van het verantwoord eten.
Gelezen: Ingezonden brief “Joost Kotting, Rotterdam”, Volkskrant 20 maart 2024
“Dat is prachtig, want goed voor het milieu, en nog beter voor Albert Heijn die tweehonderd nieuwe ‘groene’ producten in de aanbieding heeft, als vervanger voor dierlijke producten.
Helaas is het beeld zoals dat wordt voorgespiegeld in de commercial zeer ver verwijderd van de werkelijkheid, zoals die valt waar te nemen rond het middaguur bij de supermarkten van Albert Heijn. Drommen scholieren die in groepen proberen de supermarkt binnen te komen, en die door dranghekken en mensen van een bewakingsbedrijf in toom moeten worden gehouden.
Eenmaal binnengekomen, storten ze zich in groten getale op de vakken met energiedrank, verpakkingen met rondo’s, donuts en ander snoepgoed, dat in ruime mate wordt aangeboden. Wat zich nog het meest in de belangstelling mag verheugen, is de afdeling waar afbakbroodjes liggen uitgestald. Minipizza’s, kaasstengels, puddingbroodjes, saucijzenbroodjes en veel meer lunchgerechten voor scholieren.
Albert Heijn weet de markt goed te bespelen en zorgt dat het zich presenteert als leverancier van gezond eten. Maar ondertussen werkt het op grote schaal mee en verdient aan de verkoop van obesitas bevorderende troep. Daartoe zelfs bereid om een beveiligingsbedrijf in te huren om de handel in goede banen te leiden.
Geld stinkt niet.”
Peter Olsthoorn | 20-03-24 13:01
*

To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture. Click on the picture to hear an audio file of the word.
Uw e-mail adres wordt niet gepubliceerd en niet aan derden verstrekt.
Omgangsvormen