Voor de rechter om 'opgeblazen balans' Duitse callcenters 

KPN en de balans van SNT

Als je een onderdeel van je bedrijf wil verkopen, pimp je dat een beetje op. Maar KPN rekende buiten de felheid van een Duitse overnemende partij. Die stapt naar de rechter.

Gelezen: FD, 12 april 2018

De Duitse investeerder Livia Group, die de Duitse callcenters van SNT in 2017 overnam van KPN en nu exploiteert is naar eigen zeggen voor miljoenen getild door een te hoge waardering asn de software op de balans bij verkoop.

Het gaat om de kosten voor onderzoek en ontwikkeling van software die worden geactiveerd op een balans, op zich al een curieus fenomeen. ‘Er zijn uren gedeclareerd die in werkelijkheid niet in de projecten zijn gestoken’, stelt advocaat Jan Willem de Groot van advocatenkantoor Houthoff tegenover het FD.

Het gaat om 2,3 miljoen, maar SNT kan maximaal 1 miljoen schadevergoeding eisen blijkens de verkoopovereenkomst. Het is niet gezegd dat er voldoende bewijs is. Bij overname werd de balans nu eenmaal goedgekeurd.

 

*
To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture. Click on the picture to hear an audio file of the word.
Anti-spam image

Reageer op dit artikel:

*
To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture. Click on the picture to hear an audio file of the word.
Anti-spam image

Uw e-mail adres wordt niet gepubliceerd en niet aan derden verstrekt.

Omgangsvormen