Directeur Communicatie Jan Driessen
Aegon en reclame
Klanten misleiden mag geen enkel bedrijf meer. Vindt de Aegon-chef. Maar waarom misleidt Aegon dan zelf?
Gelezen: Adformatie
“Natuurlijk moet reclame verleiding zijn, mar het mag geen ,misleiding worden. Wat vandaag verleiding is, is mogen Misleiding.”
Aan het woord is Jan Driessen (47), directeur communicatie bij Aegon. En de nieuwe voorzitter van de Bond Van Adverteerders. Hij wil de reclame in Nederland zuiveren van leugens.
Aegon heeft volgens Driessen van de woekerpolisaffaire ‘Heel hard geleerd. Aegon heeft altijd exact gedaan wat bij wet- en regelgeving mocht. Er is geen mislideing geweest, maar wij hebben geleerd dat dat dus onvoldoende is. Daar waar de moraliteit, de beleving, in brede lagen van de bevolking een andere wordt, heb je je daarnaar te gedragen.”
Vrome woorden, echt iets voor Leugens.nl. Maar wat moet je dan met persoonlijke ervaringen met Aegon waarbij leugens, misleiding, negeren en verzwijgen in een paar gevallen tot op de dag van vandaag doorgaan?
Toch niet zeggen dat mijnheer Driessen zelf een leugenaar is?
Peter Olsthoorn | 03-10-08 09:38
Reacties
Klompe | 29/06/09 om 18:16
Bij AEGON moeten wel de grootste leugenaars in dienst zijn. Hoe kunnen deze mensen nog enige eigenwaarde hebben als je werkt voor de firma list en bedrog. die Jan Driessen maakt zichzelf gewoon belachelijk. Woorden zijn goedkoop laat AEGON eerst maar eens de daad bij het woord voegen en zijn slachtoffers compenseren met keiharde euro’s.
Henk | 19/02/12 om 13:17
Tja, Aegon dé ster in rondstrooien van zalvende woorden en hoogglansbrochures waarin niet alles staat vermeld. Heb/had ook een kekke polis van Aegon tbv het dichten van mijn pensioengat. Blijkt na jaren trekken en sleuren dat maar liefst 50% van de inleg door het putje gaat richting Aegon. Krijg ik pas jaren laten een wegwijsbrochure met daarin de info. over wat voor een rampproduct ik eigenlijk heb afgenomen. Mooi op tijd! En dat geleuter “Ook wij zijn niet tevreden over..”, ‘Wij wisten het ook niet…”, “Maatschappelijke veranderingen nopen ons tot …” A me hoela! Mijn visie? Het rapport van Commissie De Ruiter deed de heren bestuurders van de verzekeringsmaatschappijen aardig trillen; een demasqué van je welste. Jullie konden toen geen kant meer op en er werd vanaf dat moment gericht gewerkt aan damage control…alles werd uit de kast gehaald tot en met het infiltreren in het Kifid. Ach. arme Wabeke. Chapeau Aegon! Voor mij is het fiscaal voordeel foetsie! Aegon blij, de klant verdrietig want dan had ik het geld beter in mij eigen zak kunnen houden. Ben gelijk met deze malle polis gestopt….ja, als de offerte nu eens eerlijk was en alles erin was vermeld dan had ik gelijk voor de Aeon-eer bedankt! Nu ben ik mijn poen kwijt. Dit is gewoon heel erg ziek. Is Aegon de weg een beetje kwijt? Eerlijk? Hahahaha…en dan ook nog voorzitter van een reclameclub . M.i. gaat het alleen maar om de poen. Aegon is zeker aardig kwistig met reclamegelden. Ach, de ene hand wast de andere en het klootjesvolk betaalt weer eens de rekening.